Radio Białystok | Wiadomości | Zamiast starego będzie nowy most na Narwi. Uwaga na objazdy
Rozpoczyna się rozbiórka mostu na Narwi koło Wizny. Jest on już zamknięty, a kierowcy mogą korzystać z przeprawy zastępczej.
Taka organizacja ruchu jest konieczna, bo stary most nie będzie remontowany.
Gotowa jest już droga objazdowa, jest też gotowy most tymczasowy przez Narew w rejonie Wizny. Sam objazd ma około 400 metrów długości. Z tego ponad 113 przypada na kratowy most tymczasowy. Ma on szerokość ponad 9 metrów, a obok jest poprowadzony chodnik. Jest też zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę - mówi Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Stary most nie nadawał się do remontu. Jest w takim stanie, że lepiej go zburzyć i wybudować nowy.
Ten most był wybudowany na początku lat 60. To konstrukcja siedmioprzęsłowa o długości 182 metrów. Zły stan techniczny mostu sprawia, że korzystniej jest wybudować nową przeprawę na następne dziesiątki lat. W miejscu tej starej powstanie nowy most, który będzie miał ponad 184 metry długości i szerokość blisko 15 metrów. Oprócz jezdni, po jednym pasie ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra, po jednej stronie będzie ciąg pieszo-rowerowy, a po drugiej chodnik - dodaje Rafał Malinowski.
Nowy most ma być gotowy do końca przyszłego roku.
Najpierw podpisano umowę z wykonawcami, potem symbolicznie rozpoczęto budowę - w Ciechanowcu powstanie obwodnica miasta. Dziewięciokilometrowa trasa otaczająca miasto na kierunku północno-wschodnim, wyprowadzi z centrum ruch drogą wojewódzką 690 Siemiatycze - Czyżew.
Gotowa jest już konstrukcja płyty głównej 44-metrowego tunelu pod szlakiem kolejowym Rail Baltica. Droga połączy ulicę Sejneńską z Osiedlem Kamena.
To była jedna z ostatnich tego typu konstrukcji w naszym regionie. Drewniany most w Bronowie, który od kilkudziesięciu lat służył rolnikom, a także "zagrał" w finałowej scenie filmu Wołyń, będzie przebudowany. Zniszczoną i drogą w utrzymaniu drewnianą nawierzchnię ma zastąpić kompozyt. Ale jak mówią rolnicy - dla nich najważniejsze jest, żeby most był trwały i przejezdny.