Radio Białystok | Wiadomości | 50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP [wideo]

50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP [wideo]

8.05.2024, 15:16, akt. 11.05.2024, 12:24

50 mln zł kosztowała budowa oddanego w środę (8.05) do użytku tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi dworca PKP w Białymstoku. Inwestycja była elementem szerszego projektu transportowego, który w rejonie dworca zrealizowały władze miasta Białystok.

fot. Marcin Gliński
fot. Marcin Gliński


0:00
0:00
50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP - relacja Marcina Glińskiego | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

Tunel zapewnia komunikację pieszym i rowerzystom od ulicy Bohaterów Monte Cassino, gdzie jest także centrum przesiadkowe do ulicy Kolejowej.



Tunel ma 164 m długości, 6 m szerokości i 3 m wysokości. Poza częścią podziemną, nad tunelem jest szklany dach na stalowej konstrukcji.


Nowa przestrzeń, nowe miejsce. Łączymy w ten sposób - bardzo łatwy i przyjemny dla mieszkańców - wyjście i swobodne dojście do dworca, do peronów - mówi wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński.


Wcześniej w tym miejscu działała stara kładka dla pieszych nad torami, która została zburzona.

Wiceprezydent ocenia, że tunel jest ważny z punktu widzenia miasta, bo będzie to miejsce, które będą widzieć jako pierwsze osoby, które przyjadą do Białegostoku.

Tunel przebiega pod dziewięcioma torami kolejowymi na stacji Białystok, która jest w trakcie rozbudowy i modernizacji. Inwestycję na stacji kolejowej realizują PKP PLK S.A. Po zakończeniu rozbudowy stacji, z tunelu ma być wyjście na perony.

Grzegorz Romaniuk z firmy Strabag, która zbudowała tunel pieszo-rowerowy informuje, że ta inwestycja usprawni ruch w rejonie dworca. Do budowy tunelu użyto ok. 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała ok. trzech lat i była koordynowana z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok.


Budowa tunelu była dofinansowania z unijnego programu Polska Wschodnia 2014-2020 sumą 30 mln zł - informuje Przemysław Tuchliński.


Cały projekt komunikacyjno-transportowy pod nazwą "Intermodalny węzeł komunikacyjny" kosztował ponad 212 mln zł - ok. 150 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu Polska Wschodnia. Powstało m.in. centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP, kupiono 20 ekologicznych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej, przebudowano ulice w rejonie dworca.


źródło: PAP | red: gl, wsz

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:


Przebudowa linii kolejowej Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku - na stacjach Białystok i Łapy trwają największe prace

1.04.2024, 12:41

Budowane są m.in.: zadaszenie peronów i podziemne przejścia. Białystok i Łapy - na tych dwóch stacjach trwają teraz największe prace przy przebudowie linii kolejowej Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku.


W Podlaskiem na trasie kolejowej Rail Baltica powstaną dodatkowe przejścia podziemne

29.12.2023, 13:25

To ułatwienie dla pasażerów i mieszkańców. Na remontowanej trasie kolejowej Rail Baltica powstaną trzy dodatkowe przejścia podziemne.


Kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu nad torami w Łapach Osse

16.11.2023, 15:23

Większemu bezpieczeństwo na drodze, ale i na kolei ma służyć oddany do użytku w czwartek (16.11) w Łapach Osse wiadukt drogowy pod torami kolejowymi Warszawa-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.





ZNAJDŹ NAS


















źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok