Radio Białystok | Wiadomości | Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego podsumowała kampanię #wkręć się w technologię!
Dzięki tej akcji ponad 2,5 tysiąca uczniów z regionu mogło dowiedzieć się jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii. Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego podsumowała swoją kampanię "#wkręć się w technologię!".
Od marca podczas warsztatów młodzi ludzie uczyli się m.in. czym jest sztuczna inteligencja i jak działają nowoczesne urządzenia, a także jakie są zagrożenia w wirtualnym świecie.
W piątek (26.05) ponad 700 uczniów podlaskich szkół stanęło oko w oko z najnowszymi technologiami – przełomowymi wynalazkami, robotami, rozszerzoną rzeczywistością, sztuczną inteligencją i e-sportem. Uczniowie spotkali się z osobami, które te technologie tworzą, wykorzystują i upowszechniają. Wydarzenie "Gospodarka jutra" w Operze i Filharmonii Podlaskiej było finałem kampanii "#wkręć się w technologię!".
Każda technologia niesie za sobą dylemat moralny. Wszystko zależy od tego, do czego ludzie będą ją wykorzystywać. Myślę jednak, że błędem w dłuższej perspektywie będzie opieranie się nowym technologiom. Są one trampoliną do rozwoju zawodowego i osobistego - powiedziała dr Brygida Dzidek, gość wydarzenia, założycielka startupu Haptology, który tworzy pierścienie umożliwiające odczuwanie bodźców dotykowych w świecie wirtualnym.
Podczas wydarzenia "Gospodarka jutra" na scenie wystąpił także Marcin Ratajczak, współtwórca startupu INURU. Jego firma produkuje rewolucyjne, cienkie, elastyczne wyświetlacze, które mogą być przyklejone na dowolnej powierzchni, na przykład na odzieży lub opakowaniach.
Maciej Antonik z Edu4Industry, firmy, która dostarcza do techników i szkół wyższych roboty oraz stanowiska dydaktyczne i badawcze, zaprezentował na scenie możliwości robopsa. To przykład robota kroczącego, który może eksplorować te tereny, do których ludzie nie mają dostępu.
Muzyczne show ze sztuczną inteligencją zrobili Dj Czarek, czyli Cezary Chwicewski, współtwórca Up To Date Festival i Sw@da, czyli Wikson Szczygieł, podlaski muzyk i kompozytor.
Świat e-sportu przedstawił natomiast Filip "NEO" Kubski - jeden z najlepszych profesjonalnych graczy Counter-Strike na świecie, który na e-sportowych turniejach zarobił blisko milion dolarów.
Cała kampania "#wkręć się w technologię!" miała na celu zachęcenie młodych ludzi do związania swojej przyszłości zawodowej z nowymi technologiami. Poruszano również te trudne tematy, które są ciemną częścią świata cyfrowego, czyli uzależnienia, cyberprzemoc czy nowe formy nierówności społecznych.
Zaprosiliśmy tutaj młodzież, żeby rozbudzić ich wyobraźnię. Do korzystania z technologii nie musimy ich specjalnie zachęcać, ale chcieliśmy podsunąć im pomysł, że mogą być też twórcami innowacji i przełomowych rozwiązań - podkreślił Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, organizatora kampanii Marek Dźwigaj.
"Nie wiemy, jakie zawody powstaną za kilka lat, ale wiemy, że będzie to szansa dla młodych ludzi na ciekawą pracę” - dodał Kamil Pendowski, Wiceprezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.
Organizatorem kampanii była Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. W akcję, w tym w wydarzenie "Gospodarka jutra" zaangażowani byli także partnerzy: Województwo Podlaskie, Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema, PwC, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Centrum Informatyki „ZETO” S.A., Biaform S.A., Enea Ciepło sp. z o.o., Samasz sp. z o.o., Promotech sp. z o.o.
Patronem medialnym wydarzenia było Polskie Radio Białystok.