Radio Białystok | Wiadomości | Uczniowie Zespołu Szkół im. Armii Krajowej w Brańsku poznawali historię Polski w nowoczesny sposób
To sposób na przybliżanie historii Polski w nowoczesny sposób. Uczniowie Zespołu Szkół im. Armii Krajowej w Brańsku wzięli udział w pokazach filmowych w technologii wirtualnej rzeczywistości.
Uczniowie obejrzeli filmy o Powstaniu Warszawskim i wojnie polsko-bolszewickiej. To część projektu "Innowacyjna Historia" Ministerstwa Edukacji i Nauki. Uczniowie byli pod wrażeniem filmów, które obejrzeli w specjalnych okularach.
W piątkowym pokazie w Zespole Szkół im. Armii Krajowej w Brańsku wziął udział wiceminister edukacji i nauki Dariusz Piontkowski.
To przedsięwzięcie zaproponowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki służy temu, aby jak największa grupa uczniów w Polsce, ale także nauczycieli - mogła się zapoznać z nowoczesnymi technologiami wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają w atrakcyjny sposób pokazać zagadnienia z różnych przedmiotów
- mówił dziennikarzom wiceminister.
Powiedział, że projekt zakłada pokazy we wszystkich województwach, w co najmniej 160 szkołach i ma trafić do ponad 20 tys. uczniów i kilku tysięcy nauczycieli. Podlaskie jest drugim województwem, w którym odbyły się pokazy.
Jak pokazują badania, wielu Polaków ani nie zna dat, ani nie kojarzy wydarzeń związanych z powstaniem warszawskim czy wojną 1920 r., a to są przecież wydarzenia w bardzo mocny sposób kształtujące naszą polską tradycję i naszą tożsamość
- mówił Dariusz Piontkowski.
Dodał, że filmy w sposób emocjonalny angażują widzów, którzy stają się niejako uczestnikami pokazywanych w filmach wydarzeń.
- Mamy nadzieję, że dzięki temu uczniowie mocniej zainteresują się zarówno tymi zagadnieniami historycznymi, jak i całą historią Polski - powiedział. Mówił, że założeniem jest też przeszkolenie nauczycieli, aby pokazać im, jak można wykorzystywać nowoczesne technologie na lekcjach nie tylko historii.
- Chcemy, żeby ta technologia była stosowana jak najczęściej, aby pomagała nauczycielom zainteresować uczniów swoim przedmiotem - powiedział wiceminister.
Technologię wirtualnej rzeczywistości można wykorzystywać też na innych przedmiotach lekcyjnych - nie tylko na historii.