Radio Białystok | Wiadomości | Są już wszystkie pozwolenia na budowę drogi ekspresowej Via Baltica w Podlaskiem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ma już komplet pozwoleń na budowę poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S61 Via Baltica w Podlaskiem. Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał ostatnie takie pozwolenie na odcinek Łomża Zachód-Kolno.
Można w całości budować obwodnicę Łomży na S61
GDDKiA poinformowała w piątek (13.11) w komunikacie, że oznacza to, że można w całości budować obwodnicę Łomży na S61.
Inwestycja ta łączy się z budowanym już fragmentem S61 Łomża Południe - Łomża Zachód, tworząc tym samym kompletną obwodnicę Łomży. (...) Odcinek drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód - węzeł Kolno, to ostatni odcinek położony na terenie województwa podlaskiego, na który wydana została decyzja umożliwiająca rozpoczęcie budowy. Natomiast przedostatni, jeśli chodzi o całą S61. Do końca tego roku ma być złożony jeszcze wniosek o decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - PAP) dla odcinka Podborze - Śniadowo w woj. mazowieckim
- podała GDDKiA, która realizuje te inwestycje.
W Podlaskiem w budowie jest ok. 200 km drogi S61 Via Baltica
W ostatnich dniach w sprawozdaniach z realizacji tych inwestycji podano, że obecnie w Podlaskiem w budowie jest ok. 200 km drogi S61 Via Baltica.
Tempo prac na innych odcinkach sprawia, że w drugiej połowie 2021 r. gotowe będą kolejne trzy części S61 o łącznej długości przeszło 51 km (Śniadowo - Łomża Południe, węzeł Kolno - Stawiski i Stawiski - Szczuczyn). Z pozostałych podlaskich odcinków S61 w budowie są jeszcze dwa fragmenty: Suwałki - Budzisko oraz Łomża Południe - Łomża Zachód
- poinformowała GDDKiA. W budowie w Podlaskiem są też odcinki: Suwałki - Budzisko oraz Łomża Południe - Łomża Zachód.
Przypomniano jednocześnie, że w ramach drogi S61 gotowe są już obwodnica Suwałk, obwodnica Szczuczyna, którą rozbudowano o druga jezdnię. Zalicza się także do tej trasy oddaną w 2014 r. obwodnicę Augustowa.
Drogowcy przypominają, że prawie 13-km odcinek Łomża Zachód-Kolno będzie najważniejszą częścią obwodnicy Łomży. Powstaną po dwa pasy ruchu w każdą stronę, nowy mający ok. 1,2 km most nad doliną rzeki Narew. Planowane są węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ. Droga będzie miała nawierzchnię z betonu cementowego.
Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, a także urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, urządzeń oczyszczających (separatory) czy przejść dla zwierząt)
- podano w komunikacie. Elementem inwestycji będzie też jednojezdniowy ok. 7-km odcinek drogi krajowej nr 64 od węzła Łomża Północ do Elżbiecina.
Umowę na projekt i budowę odcinka Łomża Zachód - węzeł Kolno, za kwotę 525,6 mln zł, realizuje firma TOTO. Plan zakłada, że ten odcinek Via Baltica będzie gotowy do wiosny 2023 r.