Radio Białystok | Wiadomości | Z Białegostoku do Warszawy w półtorej godziny – otwarto ostatni fragment trasy S8
Budowa trwała prawie 20 lat. Kierowcy od piątku (19.10) mogą już korzystać z całego odcinka drogi ekspresowej S8 łączącej Białystok z Warszawą.
Będzie szybciej i bezpieczniej
Droga S8 Białystok-Warszawa to jedna z najważniejszych tras komunikacyjnych w Podlaskiem.
Udostępnienie kierowcom ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski, a stolicą województwa podlaskiego. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie - podaje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w informacji prasowej, który odpowiadał za realizację tej inwestycji.
Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski podał, że najprawdopodobniej do końca listopada będzie jeszcze obowiązywać ograniczenie prędkości do 100 km/h. Jest to związane z tym, że wykonawca inwestycji kończy prace na drogach dojazdowych.
Posłuchaj rozmowy z Rafałem Malinowskim - rzecznikiem białostockiego oddziału GDDKiA
Drogowcy przypominają, że w ciągu trzech ostatnich lat oddano do użytku ponad 98 km drogi ekspresowej na trasie Warszawa-Białystok. Łączna wartość prac przekroczyła 3 mld zł.
Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami - dwie jezdnie, pasy rozdzielające, awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, itp. - czytamy w komunikacie.
Na udostępnionym kierowcom ostatnim brakującym odcinku ekspresówki od Wyszkowa do węzła Poręba, powstały trzy węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec, Poręba. Powstało osiem różnych obiektów inżynierskich, 50 km barier dźwiękochłonnych, ponad 800 metrów ekranów chroniących przed hałasem.
Warszawa i Białystok połączone drogą ekspresową #S8 na całej długości! Ruch odbywa się już po dwóch jezdniach. Tylko na styku udostępnionego odcinka Wyszków Poręba i istniejącej obw. Wyszkowa jest zawężenie do jednego pasa ruchu na każdej jezdni. Zniknie po wbiciu barier, za 3h pic.twitter.com/vRqGfQy8yr
— GDDKiA Białystok (@GDDKiA_B_stok) 19 października 2018
Odcinek Wyszków-Poręba był dofinansowany z UE z programu Infrastruktura i Środowisko, razem z innymi mazowieckimi odcinkami tej trasy (od Wyszkowa do granicy z województwem podlaskim) o łącznej długości 38,5 km. Dotacja z UE wyniosła 662,8 mln zł - podała GDDKiA.