Radio Białystok | Wiadomości | Rozpoczęła się budowa odcinka drogi wojewódzkiej z Białegostoku w kierunku Łap
Blisko 117 mln zł będzie kosztowała budowa i przebudowa 6,5 km drogi wyjazdowej z Białegostoku w kierunku Łap i Wysokiego Mazowieckiego. To jedno z miejsc, gdzie kumuluje się ruch lokalny z podbiałostockich miejscowości. Inwestycja ma tę sytuację poprawić.
Droga będzie gotowa w połowie sierpnia 2018 roku
Wykonawcą w formule "zaprojektuj i zbuduj" jest Budimex SA; odcinek ma być gotowy do użytku w połowie sierpnia 2018 roku. Samorząd uzyskał na tę inwestycję unijne dofinansowanie z programu Polska Wschodnia.
Powstanie 6,5 km dwupasmowej drogi od Kleosina do Markowszczyzny
Projekt dotyczy 6,5 km drogi wojewódzkiej nr 678, od miejscowości Horodniany do Markowszczyzny, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 682. Inwestycja obejmuje tzw. obejście miejscowości Księżyno i Zalesiany, pozostała część to modernizacja obecnego odcinka drogi. Powstaną po dwa pasy ruchu w każdą stronę, chodniki i ścieżki rowerowe, a także zostaną przebudowane sieci kolidujące z nową drogą.
Władze samorządowe województwa podlaskiego zwracają uwagę, że to jeden z ważniejszych ciągów komunikacyjnych w okolicach Białegostoku, jeśli chodzi o natężenie ruchu - porównywalny z wjazdem do miasta od strony Warszawy.
Gdy wybudujemy ten odcinek, już zdecydowanie się to poprawi, ponieważ będziemy mieli po dwa pasy ruchu w każdą stronę (...). Mieszkańcy miejscowości, którzy jadą w tamtą stronę, zdecydowanie szybciej dotrą do domu - powiedział Leszek Lulewicz, dyrektor departamentu infrastruktury i transportu Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku.
To pierwsza z inwestycji na tej trasie, planowanych przez samorząd województwa. Najważniejsze z nich, to przebudowa (również do standardu po dwa pasy w każdą stronę) odcinka Markowszczyzna - Łapy, przeprawa przez Narew w miejscowości Uhowo, a potem obwodnica Łap, która ma się łączyć (przez Roszki Wodźki) z drogą Białystok-Wysokie Mazowieckie.
Leszek Lulewicz dodał, że w Regionalnym Programie Operacyjnym województwa są pieniądze na budowę odcinka Roszki Wodźki - Wysokie Mazowieckie, który jest obecnie drogą wąską i w złym stanie technicznym.
Jeżeli to nam się dobrze ułoży i zostanie zrealizowane, to powstanie jeden, bardzo dobry ciąg komunikacyjny, który nabiera też znaczenia gospodarczego, bo jest wykorzystywany przez ruch towarowy. Będzie to też swoisty "bypass" drogi krajowej Białystok-Warszawa - zaznaczył.