Nowe prace do oglądania, także na miejscu, a nie tylko on-line, proponuje białostocka Galeria Arsenał.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
To "Anbar. Ćwiczenia z mimikry" prace polsko-egipskiej artystki Jasminy Metwały.
Począwszy od 2011 roku, kiedy Metwaly zaangażowała się w działalność aktywistyczną w trakcie tzw. arabskiej wiosny, jej twórczość skupia się na tematach związanych z systemami kontroli społecznej, prawem i taktykami obywatelskiego oporu.
Ujęcie tej praktyki w kategoriach „uprawiania aktywizmu poprzez sztukę” nie byłoby jednak trafne. W swojej twórczości Metwaly zajmuje zdystansowaną pozycję wobec polityki i przygląda się jej za pośrednictwem rozmaitych „filtrów”: już to fikcji literacko-teatralnej, już to narzędzi badawczych, jak analiza dyskursu. Jeżeli, jak pisał Walter Benjamin, krytyka jest właśnie kwestią odpowiedniego dystansu, działalność artystyczną Metwaly można podsumować jako ćwiczenie krytycznej świadomości.
Druga wystawa to "Wiosna no osiedlu Bema" – tym razem wielu artystów, którzy poruszają temat polityki historycznej i nekroprzemocy.
Tytuł wystawy nawiązuje do jednego z białostockich osiedli skupionego wokół ulicy generała Józefa Bema, której nazwa została nadana równo 90 lat temu. Prezentacji towarzyszy cykl imprez, najbliższa za miesiąc odbędzie się w pobliskim białostockim Rodzinnym Ogrodzie Działkowym.
Kilkaset osób zagrożonych ubóstwem czy wykluczeniem może skorzystać z dofinansowania z funduszy unijnych. Dzięki tym pieniądzom można założyć "podmiot ekonomii społecznej", czyli stowarzyszenia, fundacje, koła gospodyń wiejskich, kluby sportowe i stworzyć w nich miejsca pracy.
To jeden z najciekawszych artystów, który fotografuje dla Elle, Harper’s Bazaar, InStyle, Marie Claire czy L’Officiel. Przed jego obiektywem stają znane modelki i modele w stylizacjach najsłynniejszych projektantów. Dawid Klepadło, rocznik ’89, nie zapomina jednak i o Podlasiu, bo to właśnie tu się wychował.
Od dziś Adwent, czyli czas oczekiwania na narodziny Boga. Dymitr Grozdew wielokrotnie sięga po motyw Bożego Narodzenia - zarówno w swoim malarstwie ikonowym, jak i w rysunku.
Obiekty, obrazy i film - trzy nowe prace zasiliły zbiory Galerii Arsenał w Białymstoku. Uzupełniają w ten sposób "Kolekcję II" jednej z najciekawszych galerii sztuki współczesnej, bo Arsenał wielokrotnie pojawia się w rankingach na najwyższych miejscach.
Ekscytują nas nowości filmowe, przeglądamy z wypiekami na twarzy repertuar kin, z nadzieją, że coś nas zaskoczy, coś zatrzyma w tym biegu codziennym, coś poruszy. Oglądamy filmy od dziecka i znamy się na oglądaniu, wszyscy. I z biegiem czasu coraz wyraźniej widzimy, że „wszystko już było”. Że historie, te najbardziej ludzkie w gruncie rzeczy, mówią o tym samym, liczy się...
Nowy film kręcony jest w jednej z podlaskich wsi niedaleko Tykocina. To „Kołtunica”, która znalazła się w konkursie „Ziemia Obiecana” dla studentek i studentów publicznych uczelni filmowych i artystycznych.
Czym są stereotypy Podlasia - inspiracją czy balastem? Drugie wydanie Podlaskiego Kongresu Kultury odbyło się pod hasłem „Znaki szczególne. Kulturowe stereotypy Podlasia”.
Bardzo często podróżując po regionie zaskakują nas duże wystawy w małych miastach. Tak jest m.in w Szczuczynie, który warto odwiedzić by odkryć dokumenty, listy i zdjęcia nigdzie wcześnie niepokazywane.
"Świat dobrych opowiadań zaprasza już od pierwszych zdań. Tak właśnie jest ze “Znajomym z winnicy” - zbiorem, w którym Wojciech Karpiński dzięki czujnemu oku, pełnokrwistym bohaterom i umiejętności opowieści w klarownej formie, serwuje czytelnikom zaskakujące historie”. Tak napisano na okładce książki.
Prowadzący:
Andrzej Bajguz