Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Zgodnie z definicją mediacja to procedura rozwiązywania różnych konfliktów w relacjach międzyludzkich, oparta na woli porozumienia stron, prowadzona przez mediatora, z poszanowaniem zasad dobrowolności, bezstronności szacunku i poufności. Czy tę metodę można też wykorzystać w szkole?
Dokładnie za tydzień będą o tym rozmawiać specjaliści podczas konferencji w urzędzie wojewódzkim w Białymstoku. W audycji mówią o tym inicjatorzy tego przedsięwzięcia.
Goście Izy Serafin:
- mecenas dr Agnieszka Zemke-Górecka - prezes Centrum Mediacyjnego przy Krajowej Izbie Gospodarczej
- wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 47 w Białymstoku Beata Krzemińska
- mediator Marcin Szargiej z Ośrodka Mediacyjno-Psychologicznego w Białymstoku
Co naprawdę dzieje się z naszym organizmem w nocy, dlaczego warto dbać o higienę snu i jakie są konsekwencje tego, że się nie wysypiamy?
Udostępniam, więc jestem? Oversharing i sharenting - czy to może być groźne? Nazwy tych zjawisk nie mają swoich precyzyjnych polskich odpowiedników, ale występują na całym świecie.
Niektórzy nazywają to wrodzoną ślepotą słowną. To zaburzenie utrudnia normalne funkcjonowanie w szkole, ale odbija się też na innych sferach życia dziecka. Chodzi o dysleksję, z którą - według badań - boryka się około 15 procent uczniów.
Czas. Jak go zatrzymać, nieco spowolnić, jak poczuć, że w nim jesteśmy - o tym w Akademii Życia mówią eksperci.
Co czwarty Polak śpi poniżej 5 godzin, a prawie 70 procent korzysta z telefonu nocą. Tak wynika z analizy danych z pomiaru smartfonów. Wnioski zawarto w raporcie "SEN, SEKS i SMARTFONY”.
Skąd u nas takie podejście do urlopu i wypoczynku, dlaczego nie chcemy, a może nie umiemy wypoczywać, co nam przeszkadza, dlaczego jest to bardzo niekorzystne dla naszego organizmu i jak to nasze niewłaściwe podejście zmienić?
Dlaczego dzieci bywają wykluczane? Jak rozpoznać pierwsze sygnały takiego wykluczenia i jak mądrze reagować, by nie pogorszyć sytuacji a przerwać tę spirale?
Z badań wynika, że 3 na 4 uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy, a jeden na 3 nikomu o tym nie powiedział. Przyznają to uczestnicy warsztatów, organizowanych też w podlaskich szkołach, pod hasłem "Ogarnij hejt".
Jak w dobie rewolucji technologicznej, sztucznej inteligencji i automatyzacji skutecznie szukać pracy?